REGULAMIN PRZEWOZU OSÓB ŁODZIAMI MOTOROWODNYMI TYPU GONDOLA
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Regulamin przewozu osób łodziami motorowodnymi typu gondola dotyczy firmy Wodnik Regionalne Usługi Turystyczne Augustów Anna Barbara Kamińska
- Wszelkie stosunki prawne pomiędzy Przewoźnikiem i Pasażerem podlegają niniejszemu Regulaminowi oraz przepisom prawa powszechnego w zakresie w nim nieuregulowanym.
§ 2
- W niniejszym Regulaminie za:
- Przewoźnika - uważa się firmę Wodnik Regionalne Usługi Turystyczne Augustów Anna Barbara Kamińska;
- Stermotorzystę - uważa się osobę sterującą gondolą, posiadającą stosowne uprawnienia stermotorzysty, świadczącą usługi dla firmy Wodnik Regionalne Usługi Turystyczne Augustów Anna Barbara Kamińska
- Pasażera- uważa się osobę, która korzysta z usług Przewoźnika na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Nabywcę biletu - uważa się osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, dokonujące zakupu biletu w imieniu własnym i na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby.
- Rezerwację rejsu - rozumie się dokonanie osobistej, telefonicznej lub mailowej rezerwacji całej łodzi na określony czas;
- Kasę Gondoli - uważa się kasę Przewoźnika znajdująca się w zatoce rzeki Netta przy ulicy Mostowej w Augustowie;
II. REZERWACJA GONDOLI I SPRZEDAŻ BILETÓW
§ 1
- Bilety można nabyć w Kasie Gondoli.
- Bilety ulgowe przysługują: dzieciom do 12 roku życia. Odpowiedzialność za zakupione bilety zniżkowe ponosi nabywca biletu.
- Pasażer zobowiązany jest do stawienia się o czasie wypłynięcia gondoli wraz
z okazaniem biletu lub potwierdzeniem rezerwacji rejsu; - W chwili dokonywania rezerwacji rejsu, pasażer wyraża zgodę na podanie Przewoźnikowi swoich danych osobowych: nazwiska i imienia/pełnej nazwy instytucji oraz kontaktowego numeru telefonu;
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Przewoźnika zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (tekst jednolity Dz. U. nr 101, poz. 926 z 2002 r. z późniejszymi zmianami);
- Stermotorzysta ma prawo do kontroli zakupionych biletów przed rozpoczęciem rejsu;
- Opłata za rezerwację rejsu odbywa się przed rozpoczęciem rejsu w Kasie Gondoli.
III. ZWROTY I ODWOŁANIA REZERWACJI
- § 1
- Wykorzystanie rejsu powinno nastąpić w czasie pierwotnie zadeklarowanej daty podróży.
- Nabywcy biletu, który nabył bilet nie wcześniej niż pół godziny przed rejsem nie przysługuje zwrot biletu.
- Przewoźnik jest zobowiązany zwrócić należność za niezrealizowaną część rejsu bez jakichkolwiek potrąceń w przypadkach losowych takich jak:
- niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające wyjście gondoli z portu;
- awaria gondoli;
- niska frekwencja tj mniej niż 4 osoby na jednej gondoli;
- anulowanie rejsów spowodowane zamknięciem szlaków żeglownych;
- innych wypadków losowych uniemożliwiających wyjście gondoli z portu.
IV. REKLAMACJE
- § 1
- Pasażerowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w zakresie związanym z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi.
- Reklamacje należy składać w terminie 7 dni od wykonania usługi.
- Reklamacje należy składać w formie pisemnej wysyłając listem poleconym na adres Przewoźnika: Zwierzyniecka 56e, 15-247 Białystok.
- Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 14 dni roboczych od daty jej doręczenia Przewoźnikowi.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać: dane nabywcy biletu/rezerwacji rejsu tj. imię i nazwisko/nazwa instytucji, adres, telefon kontaktowy, dzień i godzinę rejsu oraz opis reklamacji.
V. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
§1
- Odpowiedzialność Przewoźnika ogranicza się wyłącznie na czas przewozu Pasażera gondolą.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zdarzenia mające miejsce na lądzie przed wejściem oraz po zejściu pasażera z gondoli.
- Wejście/zejście Pasażerów na gondolę/z gondoli odbywa się po zacumowaniu gondoli do brzegu;
- Decyzję o wejściu/zejściu Pasażerów na gondolę/z gondoli podejmuje Stermotorzysta;
- Przewoźnik nie odpowiada za szkody wynikłe z opóźnionego przyjścia/wyjścia gondoli z/do portu, anulowane rejsy lub zawinięcia do portów innych niż planowane, w przypadku problemów technicznych lub siły wyższej rozumianej jako niezależne od przewoźnika losowe zdarzenie zewnętrzne, które było niemożliwe do przewidzenia
w momencie organizowania rejsu oraz któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności. - Przewoźnik zastrzega sobie możliwość odwołania lub wstrzymania rejsu z powodu braku wystarczającej frekwencji tj. poniżej 4 osób na jednej gondoli.
- Przewoźnik ma obowiązek wyposażenia każdej gondoli w niezbędny sprzęt ratowniczy tj. kamizelki ratownicze, koło ratunkowe, bosak, wiosło, apteczkę, gaśnice, kotwicę cumującą.
- Stermotorzysta ma prawo do niezwłocznego wysadzenia nietrzeźwego/groźnego pasażera na najbliższym brzegu, który swoim zachowaniem zagraża życiu i bezpieczeństwu przebywających na gondoli pasażerów.
§2
- Podczas podróży gondolą zabronione jest:
- zanieczyszczanie i zaśmiecanie gondoli oraz niszczenie znajdujących się na niej urządzeń,
- wyrzucanie odpadków za burtę,
- palenie tytoniu w pobliżu silnika i materiałów łatwopalnych ,
- spożywanie środków psychoaktywnych i substancji psychotropowych
- zakłócanie spokoju,
- przebywanie na gondoli poza miejscem wyznaczonym,
- wychylanie się przez burty i bariery gondoli;
- wysadzanie rąk i/lub nóg poza burty gondoli;
- zbytnie obciążanie jednej z burt;
- zachowywanie się niezgodnie z zasadami współżycia społecznego.
- Po dopłynięciu do przystanku końcowego danej trasy rejsu, pasażerowie zobowiązani są opuścić pokład gondoli.
- Pasażer ponosi odpowiedzialność wobec przewoźnika za wszelkie szkody wyrządzone na gondoli i w porcie, powstałe z jego winy.
- Zabronione jest przewożenie gondolą:
- materiałów łatwopalnych, wybuchowych, żrących i cuchnących,
- przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu ruchu i mogących spowodować uszkodzenie gondoli,
- broni z wyjątkiem osób, które pełniąc służbę publiczną zobowiązane są mieć przy sobie broń odpowiednio zabezpieczoną.
- Pasażer ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie następstwa nieprzestrzegania zakazu, o którym mowa w ustępie poprzednim.
- Pasażer obowiązany jest przestrzegać porządku obowiązującego na gondoli oraz wykonywać wszelkie zarządzenia, stałe i doraźne, dotyczące porządku i bezpieczeństwa wydawane przez Stermotorzystę
- Pasażer jest zobowiązany do pokrycia kosztów szkód spowodowanych swoim zachowaniem podczas podróży gondolą.
- Przewoźnik ma prawo odmówić przewozu osobie:
- która nie podała ważnego biletu, nie figuruje w systemie rezerwacji jako pasażer,
- nie ukończyła 13 roku życia, jeżeli jest bez opiekuna,
- jeżeli jej wiek, stan zdrowia, stan psychiczny lub fizyczny budzą obawy, co do możliwości bezpiecznego przewozu,
- w stosunku do której jest podejrzenie, że jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
VI. INNE
§1
- Przedmioty pozostawione przez Pasażera, których nie można zidentyfikować, Przewoźnik przechowuje przez okres 6 miesięcy, z wyjątkiem rzeczy szybko psujących się ulegających zużyciu . Przewoźnik zastrzega, iż w przypadku nieodebrania znalezionej rzeczy w ciągu 6 miesięcy, rzeczy znalezione zostaną przekazane organizacji charytatywnej wybranej przez Przewoźnika albo zlikwidowane. Rzeczy szybko psujące się lub ulegające zużyciu będą likwidowanie niezwłocznie.
§2
- Regulamin Przewozów jest dostępny w każdej gondoli, Kasie Gondoli i na stronie internetowej Przewoźnika.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo zmian rozkładu rejsów, danych zawartych w ofercie i cennika.
- Ceny usług świadczonych przez Przewoźnika zawierają podatek VAT.
- W sprawach nie objętych Regulaminem, zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601 z późn. zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.), ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw.